Maak indruk met je hybride zakenauto
Datum: 19-06-2020
Hybride is wat de klok slaat! Als je je zinnen hebt gezet op een hybride, dan is er opvallend veel keuze! In ons vorige artikel hebben we al uitgelegd welke verschillende hybride varianten er op de markt te verkrijgen zijn. Nu zetten we de opvallendste hybrides op een rij.
Wat is de duurste hybride auto?
Merk, model | Bijtelling | Autoprijs |
Audi RS7 Sportback TFSI quattro | € 1.290,- | € 188.450,- |
Lexus LS 500h AWD President Line | € 1.080,- | € 157.775,- |
Land Rover Defender 110 P400 MHEV X | € 967,- | € 141.225,- |
Land Rover Defender 90 P400 MHEV X | € 943,- | € 137.735,- |
Range Rover Sport P400 MHEV HST | € 957,- | € 139.725,- |
Bij de duurste hybride varianten waarbij je geen stekker hoeft in te pluggen, zijn het verschillende merken die in de top 5 staan. De duurste komt uit Duitsland, een Audi RS7 Sportback.
Nummer twee uit Japan, de Lexus LS 500h.
Opvallend genoeg komen de nummer 3, 4, en 5 van hetzelfde bedrijf namelijk Jaguar Land Rover. De Land Rover Defender op plek 3 en 4 is zeer recent geïntroduceerd. Het Britse merk bevestigt hiermee dat het inzet op hybride auto’s.
Als we kijken naar de duurste Plug-In Hybrid, dus met een stekker om de extra accu op te laden, wat is dan de duurste auto?
De duurste Plug-In Hybrid Electric Vehicle
Merk, model | Bijtelling | Autoprijs |
Ferrari SF90 Stradale | € 3.081,- | € 449.961,- |
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executive | € 1.486,- | € 216.953,- |
Range Rover 2.0 P400e SVAutobiography LWB | € 1.482,- | € 216.465,- |
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo | € 1.416,- | € 206.753,- |
BMW i8 Roadster | € 1.146,- | € 167.338,- |
Als je de Plug-In Hybrides (PHEV) naast de hybrides zet, dan zien we daar een groot verschil. De Plug-In versies zijn aanzienlijk duurder. Het prijsverschil komt maar voor een klein deel door de duurdere techniek. Het zijn voornamelijk de duurdere modellen waar de Plug-In techniek voor gebruikt wordt. De duurste is namelijk een Ferrari van maar liefst € 450.000,-. Daarna komen de merken Porsche (2), Land Rover (3), weer Porsche (4) en op plek 5 de BMW i8 roadster. Deze BMW is de enige cabriolet PHEV. Dat is dus groen rijden én het groene gras ruiken!
De krachtigste
Als we de plug-in’s en ‘gewone’ hybrides nu samenvoegen en kijken naar de snelste hybride auto, dan wint de Ferrari opnieuw met maar liefst 1.000 pk! Deze eerste plek is het merk ook wel aan hun stand verplicht. Maar om nu te zeggen dat het een echte zakenauto is…
Merk, model | Bijtelling | Autoprijs |
Ferrari SF90 Stradale | € 3.081,- | € 449.61,- |
Porsche Cayenne en Panamera E-Hybrid | € 1.392,- | € 203.253,- |
Polestar 1 | € 1.084,- | € 158.300,- |
Audi RS7 Sportback TFSI quattro | € 1.290,- | € 188.450,- |
Mercedes-Benz S 560e Lang | € 811,- | € 118.460,- |
De overige top 5 kan ingevuld worden door de Porsche Cayenne, Cayenne Coupé, Panamera en Panamera Sport Turismo. Allemaal in E-hybrid variant.
Als we de Porsche’s met dezelfde PHEV-configuratie over één kam scheren en op plek 2 zetten, dan staat de Polestar 1 met 609 pk op plek 3.
Gevolgd door de Audi RS7, daar hebben we hem weer, op de vierde plek met 600 pk.
Hekkensluiter van de top 5 snelste hybride auto’s is een echte zakenauto, de Mercedes-Benz S 560e in een verlengde variant. Met 563 pk is deze plug-in hybride bijna het snoepje van de week voor maar € 118.460,-.
Wil je op de hoogte blijven van de interessantste zakenauto’s? Bekijk dan ook elke maand onze Lease Top 10 van meest verkochte auto’s. We presenteren ze in drie prijscategorieën.
Bron autogegevens: Autoweek
Geplaatst op: 19-06-2020 10:25