Leasebranche verbetert dienstverlening en scoort een 8,0


Datum: 09-12-2014

Leasemaatschappijen krijgen een 8,0 van de zakelijke rijder. Dit is een stijging van 0,2 punt ten opzichte van het vorig jaar, toen leasemaatschappijen nog een 7,8 voor de dienstverlening scoorden. De Net Promoter Score (NPS) van de leasebranche ligt nu op 19.
 
In het jaarlijkse onderzoek van Vereniging Auto van de Zaak (VAvdZ) naar de tevredenheid van berijders over hun leasemaatschappij worden vragen gesteld over verschillende aspecten, zoals “Communicatie en informatie”, “Contractuele aspecten”, “Onderhoud” en “Schade en pech”. Dit jaar hebben meer dan 6.300 zakelijke rijders aan het onderzoek deelgenomen.
 
Business Lease kwam als winnaar uit de bus in de groep "grote leasemaatschappijen". Alphabet en Athlon Car Lease haalden de tweede en derde plaats. Gemiddeld scoorden de leasemaatschappijen het cijfer 8,0, een verbetering van 0,2 punt ten opzichte van de 7,8 van vorig jaar.
 
Naast het rapportcijfer werd ook een belangrijke internationale Key Performance Indicator, de Net Promoter Score, gemeten. De leasebranche scoort een NPS van 19. Vorig jaar bleef de NPS nog steken op 14. De NPS van de leasebranche is nu hoger dan die van de aanverwante branche van autobedrijven. Overall gezien verbeteren leasemaatschappijen hun dienstverlening richting berijders en tonen daarmee aan de berijder steeds vaker als volwaardige klant te zien. VAvdZ is verheugd over deze ontwikkeling.
 
Toch laat het onderzoek ook nog steeds belangrijke verbeterpunten zien. Leasemaatschappijen die veel "sturen" op het gebied van onderhoud, banden en schade, waarbij er voor de berijder inefficiëntie of ander ongemak ontstaat, kunnen rekenen op een lager rapportcijfer. VAvdZ adviseert werkgevers en leasemaatschappijen om de berijder vooral keuzevrijheid te geven. Berijders zijn er bovendien van overtuigd dat meer keuzevrijheid leidt tot kostenbesparing. 

Bekijk hier het rapport.

Geplaatst op: 11-12-2014 12:17

Heeft u een vraag, opmerking of klacht?

Neem contact met ons op, zodat één van onze experts u kan helpen.

Vraag stellen

Word lid en profiteer van de vele voordelen

  • vragen stellen, meepraten op het forum of uw klacht in behandeling geven
  • juridische ondersteuning bij problemen
  • 4 of 12 maal per jaar een aantrekkelijk autoblad in de brievenbus
  • maandelijks ledenbulletin met nieuws over onder andere bijtelling en privacy
  • exclusieve previews nieuw te introduceren (zakelijke) auto's
Word lid Lees meer over de voordelen