Kwart bestelt laadpaal voordat EV besteld is
Datum: 21-12-2020
De laadpaal is in Nederland onlosmakelijk verbonden met de bestelling of levering van de EV. 62% van alle zakelijke rijders die elektrisch gaat rijden, bestelt de laadpaal vóór het aflevermoment van de nieuwe EV. Wij Nederlanders gaan graag op veilig.
VZR vroeg zakelijke rijders wanneer in het traject van de overstap naar elektrisch rijden zij zich oriënteren op de laadpaal. 663 respondenten gaven aan wanneer het geschikte moment voor hen was.
25% bestelt bij oriëntatie EV
Maar liefst 25% van alle zakelijke rijders die zich oriënteert op een EV bestelt al een laadpaal. En dat is maar liefst zes maanden voordat er een nieuwe auto komt. Een derde bestelt de laadpaal direct bij het bestellen van de EV of Plug-in Hybrid. En nog eens een kleine 7% gaat op zoek naar een laadpaal ongeveer een maand voor de EV geleverd wordt. Daarmee gaat zakelijk rijdend Nederland op safe, we willen blijkbaar zeker weten dat we kunnen laden zodra de elektrische auto er is.Op dit moment is de gemiddelde levertijd van een laadpaal ongveer twee weken.
Geen mogelijkheid voor een laadpaal
Hoewel de meerderheid voor zekerheid gaat wanneer het gaat om het kunnen laden van de elektrische of Plug-in Hybride, geeft 32% aan geen mogelijkheid te hebben voor een eigen laadpaal. Een derde van de toekomstige EV-rijders heeft er dus geen enkel probleem mee om de auto bij publieke laadpalen, op kantoor of bij snelladers onderweg op te laden.
Opportunisten of spijtoptanten
1% van de ondervraagden geeft aan tot drie maanden na het leveren van de nieuwe EV of hybride auto pas over te gaan op het bestellen van een laadpaal. Deze opportunisten bekijken eerst eens hoe het bevalt voordat ze overgaan tot een eigen laadpaal. Of moeten we ze spijtoptanten noemen?
Geplaatst op: 22-12-2020 11:06