Expertclass zakelijke rijder
Datum: 27-11-2014
Op 26 november organiseerden VAvdZ en RAI een gezamenlijke Expertclass over zakelijke rijders. Het event, dat in het kloppend hart van de marketing, namelijk op NIMA-hoofdkwartier werd gehouden, kon rekenen op de aanwezigheid van tientallen directeuren, marketeers en salestijgers van importeurs, leasemaatschappijen en andere automotive bedrijven. Het programma zat goed in elkaar.
Allereerst nam Jean-Pierre Thomassen de aanwezigen mee in het verrassen van de klant, het overtreffen van de verwachtingen, en hoe belangrijk dat is voor het behouden van bestaande en werven van nieuwe klanten. Jean-Pierre wist te vertellen dat vrijwel alleen klanten die jouw bedrijf, product en dienstverlening een 9 of een 10 geven ook daadwerkelijk een ambassadeur worden.
Eric Vousten liet zien hoe de zakelijke rijder zich in feiten en cijfers laat vangen, daarbij puttend uit de zeer uitgebreide onderzoeken die hij naar de zakelijke rijder heeft verricht, bijvoorbeeld het onderzoek "Wat beweegt de zakelijke rijder" voor VAvdZ. Meer interactie met de zakelijke rijder en meer keuzevrijheid zou een win-winsituatie moeten opleveren, aldus Eric, waarbij hij aansloot op het verhaal van Jean-Pierre. De zakelijke rijder die mag meepraten en -denken heeft meer oog voor kosten, gaat beter met zijn mobiliteit om en geeft aan dat ook het milieu daar wel bij zal varen.
Mabel Numerdor verzorgde de uitsmijter met een betoog over feminine marketing. Bedrijven die de vrouwelijke rijder op een goede manier benaderen, hebben de toekomst. Vrouwen zijn nu eenmaal geen mannen, zo onderbouwde Mabel haar verhaal met psychologische, neurologische en evolutionaire feiten. En nee: het roze of kleiner maken van je product is niet de oplossing! In de bar werd er nog lang over nagepraat.
Geplaatst op: 27-11-2014 11:29