Lees hier de highlights uit het uitgebreide onderzoeksrapport van Vereniging van Zakelijke Rijders "Wat beweegt de zakelijke rijder? 2013".
Meld u aan om alles te zien!
Aanmelden is gratis en is in minder dan twee minuten geregeld.
U krijgt toegang tot interessante en bruikbare informatie over bijtelling, mobiliteitsbudgetten,
private lease en rekentools.
Ook ontvangt u onze nieuwsbrief, zodat u altijd op de hoogte blijft.
Om deze pagina te kunnen zien heeft u minimaal een
Gratis lidmaatschap nodig.
In opdracht van het onderzoeksplatform is een zeer uitgebreid onderzoek gedaan naar de wensen, behoeften en toekomstverwachtingen van de zakelijke rijder. Hieronder treft u enkele van de bevindingen:
De zakelijke rijder heeft bovengemiddeld profiel qua opleiding, inkomen en sociale klasse.
De meeste auto’s die zakelijk worden gereden zijn geleased.
De meeste zakelijke rijders hebben een tweede auto.
Het gemiddeld aantal kilometers per jaar ligt net onder de 40.000.
Berijders worden slecht geïnformeerd over kosten en verbruik.
Ander vervoer dan de auto moet efficiënt zijn.
De auto is in ogen van de berijder het meest efficiënte vervoermiddel.
Verwachte acceptatie voor andere mobiliteitsvormen naast de auto is blijvend laag.
Berijders zijn gevoelig voor financiële prikkels.
Berijders zijn in staat flink wat minder privékilometers te rijden.
Gestaffelde bijtelling is kansrijk, mits goed ingevuld.
Product “vakantieauto” is een bijproduct, maar is wel kansrijk.
Het fenomeen "mobiliteitskaarten" staat nog in de kinderschoenen.
Als een mobiliteitsbudget voorziet in keuzevrijheid en kostenreductie, is het kansrijk.
Berijders zoeken keuzevrijheid en kostenreductie.
Berijders willen de auto niet delen.
Representativiteit van de auto is belangrijk.
Zakelijke rijders verwachten geen teruggang in mobiliteit.
Als het mogelijk is, gaat de berijder toch kijken naar een grotere/duurdere auto.
Er is een grote discrepantie in beleving tussen werknemers en werkgevers.
Werkgevers zijn niet bezig met mobiliteitsbudgetten en zijn hier sceptisch over.
De fiscale wetgeving is een struikelblok.
Autoregelingen zijn star en vormen een struikelblok.
Bent u geïnteresseerd in een mogelijke deelname van het onderzoeksplatform? Vraag dan hier informatie op. Deelname aan het onderzoeksplatform is alleen mogelijk als u bedrijfslid bent van de vereniging. Klik hier voor meer informatie.