6094 Dusreeds
Joined: | Wed, Dec 14th 2011, 19:14 | Total Topics: | 0 | Roles: | Lid Vzr |
Last Login: | Mon, Apr 27th 2015, 08:47 | Total Posts: | 3 | Moderates: | N/A |
Latest Posts
Topic | Author | Posted On |
---|---|---|
Eerlijke bijtelling | 2486 Paul | on 15/9/14 |
Mee eens! ik rij de gehele dag en ik zal echt niet voor de lol in groningen een koffie gaan halen of een rondje IJselmeer rijden omdat ik me verveel. Nu moet ik of altijd ongeacht mn km het zelfde betalen of een prive auto aan schaffen. dat is voor het rijk het aantrekkelijkst. (60% betaalt bijtelling omdat het te ingewikkeld is om elke rit bij te houden en elke afwijking van de "standaardroute" te archiveren maar rijdt zeker geen pretkilometers. 20ct/km is omgerekend 200 euro/mnd => 1000km prive per maand! als we gaan betalen wat de baas ONS betaald voor genoten kilometers.. wedden dat het rijk miljarden misloopt! Dus die EERLIJKE aanpassing komt er zeker niet. Ik weet zeker dat ze met die camera systemen allang alle leasekentekens gevolgd hebben in combinatie je bedrijfsegegevens en ingeschat hoeveel werkelijke privekm er gemiddeld gemaakt worden door ons lease rijders. Omdat ze zeker niet minder maar eerder meer geld willen binnen halen zal de prijs /km zodanig ingeschaald worden dat het te verwachte dalen van privekm door bewuster kiezen en niet van "alles is al betaald dus gaan met die banaan", ook meegenomen word. Dus het zal eerder 50ct/km worden. (nog gem. 400km/mnd maar dat is 12km/dag en al wat krapper met sportclub van kids en je zelf... :) Ik heb al een black box dus misschien moet je een keuze aanbieden: blackbox: mogelijkheid tot betalen per privekm. geen blackbox: vast bedrag per maand. (overigens bij veel lease rijders is de auto lang niet zo makkelijk prive te gebruiken als iedereen denkt. service auto's zijn vaak tot aan de achterbank aan toe volgestouwd en je moet eerst 30min leeg ruimen voordat je weg kan.) Keuze is vaak alleen weggelegd voor verkopers/managers/directie maar niet voor service buitendienst. Dus goedkoper rijden is er gewoon niet bij. De grijskenteken omzetting naar geel belasten heeft geresulteerd dat er bij veel woonwijken extra (aldanniet oude) priveauto's bijgekocht werden omdat de vw transporter van de zaak een cataloguswaarde van 40:000-60:000 euro behelste wat belachelijke bijtelling opleverde (mijn renault traffic was 46.000 wat een dubbele bijtelling opleverde tenopzichte van een volledig volgestouwde Renault megane.) En het rijk was weer blij! dubbele omzet voor verzekeringen=> btw! extra omzetbelasting en wegenbelasting. (Alleen het milieu was wat minder met die oude auto's die olie lekken en zeker geen greenline's zijn.) Dus spaar me de milieu praat en de eerlijke verdelings argumenten en zeg (de ministers) gewoon dat het rijk ons weer wilt uitwringen omdat het weer kan. Elke subsidie uit europa en elke verplichting uit EU zal gebruikt worden om per saldo later gewoon weer zoveel mogelijk geld binnen te halen. (citroen C1 is een prachting voorbeeld: geen wegenbelasting! jaja totdat er teveel in zo'n autootje gingen rijden. Dus honderden mensen zitten vast aan zo'n duurdere microdiesel zonder de kilometers om het brandstof voordeel er uit te halen. Electrisch rijden: 1 grote subsidiepot. en die moet ergens weer uit gevuld worden. Straks als de lease auto's weer terug gebracht worden ontdekt iedereen dat die accupakketten "versleten" zijn en dat de 4 jaar oude hybrids voor veel geld moeten worden gerefurbist om aan de niets vermoedende particulier verkocht te worden die vervolgens stiekum toch bpm ed moeten betalen omdat de "regelgeving" aangescherpt is. Eén gouden regel word in acht genomen door de bedenkers van het rijk: men wil ons niet uit de auto hebben maar wel zoveel mogelijk verdienen aan het bezit en gebruik! En "milieu" is het toverwoord om alle acties te vergoeilijken |
||
Cruisecontrol gevaarlijk | beheer | on 15/9/14 |
Cruisecontrole gevaarlijk? ja en navigatie ook en telefoons en mp3spelers en autoradio's en grootlicht en roken in de auto en niet te vergeten kleine kinderen achterin en mooie vrouwen of mannen naast je of in een auto naast je......Niet te vergeten bijna alle bestuurders en -sters van een voertuig. :D Volgens mij is cruisecontrole zo makkelijk te gebruiken dat ik het zelfs in de bebouwde kom en in druk verkeer het gebruik om niet per ongeluk te hard te rijden op de brede wegen met 50/70km/uur limiet. het is in principe foolsave:"elke aanraking van koppeling of rem decativeert de CC met je knopjes kan je of tijdelijk uitschakelen of snelheid aanpassen naar boven of beneden of huidige snelheid vasthouden. Wat je wel moet leren is actief spiegelen en snelheidsverschillen inschatten van achteropkomend verkeer om zo te berekenen waar en wanneer iemand naast je zit als je op een langzamere auto afrijdt zodat je niet klem gereden word. Zo kan je op je cruiscontrol blijven rijden in drukker verkeer en toch je afstand op anderen behouden blijft. En dit is zorgt er ook voor dat je onbewust ook weet waar de ruimtes zijn ingeval van een noodsituatie! De meeste mensen kijk pas in hun spiegel als ze hun knipperlicht aan zetten of als ze getuter horen... De A2 is overigens zo vreselijk saai en gaapverwekkend dat cruisecontrole de enige manier is om niet te jojo-en in je snelheid of te hard gaat rijden. (Het activeert ook het gewennigs effect: niet in de gaten meer hebben dat je 100km/uur in een cocon van muziek en luxe voortbeweegt en wel erg lang om je heen blijft kijken als iets wél je aandacht trekt! (eigenschap van de menselijke hersenen). Als iets mij irriteert is het wel de mensen die géén cruisecontrole gebruiken eerst jou inhalen en daarna voor je weer langzamer gaan rijden. Of je langzaam inhalen en net achter je in je "blinde hoek" gaan hangen terwijl je binnenkort naar links moet vanwege een vrachtwagen oid en ondanks dat zij het óók zien gewoon je blijven blokken zodat je of gas moet geven of moet remmen. Daarom rijdt ik uit principe van greencompany bijn altijd daar op de meest linker baan min 1. op precies maximum snelheid gemeten met gps. (+5km bij mijn auto.) Harder mag je niet en als je dat toch wilt kan je er links voorbij.(ook de eikels met blauwelampjes en geen gele auto...;-P) Als het heel stil is op de A2 en nauwelijks iemand in de buurt wil ik nog wel eens uit pure verveling elke bocht met maximaal rendement nemen dus bocht naar links apac-en op de uiterste linker baan. bocht naar rechts terug apac-en naar de uiterste rechterbaan. (getest: scheelt je exact 38 seconden van Utrecht naar Amsterdam...LOL) Of voor de lol bij elk camerapoortje baantje opschuiven...:-D Je moet wat om actief bij het autorijden te blijven. Wat overigens een zeer kwalijke zaak is is dat de bebording van ALTIJD 100km/uur bij Vinkeveen zeer slecht zichtbaar is en als je in het midden rijdt HALEN je dimlichten bij slechter zicht in het donker of schemer(regen en lichte mist) de borden aan de zijkant niet eens. Bij het rijden over een brede weg 5 rijbanen plus brede vluchtstroken is de algemene verlichting van een auto onvoldoende breed om de reflectie van de bebording te activeren. (rijdend over de midden baan is links en rechts de lichtbundel niet tot aan de berm en dus onmogelijk de bebording goed leesbaar te maken. De rijstrookbreedte is op autosnelwegen in principe 3,50 meter. Dus links en rechts is er minimaal 3 keer 3,50m (2 rijstroken plus vluchtstrook)is 10,50meter zijwaardse lichtbundel nodig om een verkeersbord te laten reflecteren en dus zichtbaar te maken. Zoals in een duitse schematische tekening te zien is schijnt een lichtbundel niet meer dan maximaal 2 rijbanen naar de zijkant. Gezien BAWB: Paragraaf 2. Algemene bepalingen ten aanzien van plaatsing van verkeersborden 6. De waarneembaarheid van verkeersborden moet dag en nacht verzekerd zijn. 7. Borden worden zodanig geplaatst dat zij het zicht op het verkeer of op verkeerstekens niet belemmeren. Of te wel WAAROM worden de matrixborden op die plek niet dag en nacht aangelaten met 100km/uur bord er op zoals op de A10? minder dan 30km/uur te hard op de snelweg is net geen officiele registratie maar wel dikke vette prent. KASSA. De klassieke geld fuik voor niets vermoedende rijders na 19:00 op een bijna verlaten 7baans landingsbaan. Nóg een reden om erg veel cruisecontrole te gebruiken..... |
||
Opslag op boete | 1044 Jan | on 8/7/12 |
Leasemaatschappijen zijn continu bezig met compenseren van goedkope aanbestedingen voor autoparken door na verkrijgen van de handtekening om de leaseauto's te leveren op alles proberen geld te verdienen. boetes worden op kenteken aangeleverd en als je vaste berijder bent is de enige handeling doorsturen naar je adres. (alleen bij shortlease/vervangende auto is er iets meer zoektijd nodig.) Die tien euro is gewoon het zelfde als die 6 euro van de politie: legale diefstal. Bandje stuk voordat je 2mm bereikt heb? eigenrisico. Had je die spijker maar moeten zien liggen met 120km/uur... De administratiekosten die de leasemaatschappij rekent zijn naar mijn inzien een poging om alle kleine lettertjes te misbruiken door te stellen dat die handelingen niet tot de afgesproken opdracht en service behoren terwijl boetes en dergelijke altijd al op de zelfde manier worden geint, via kenteken. Dus een keer de kentekens en vaste berijders doorgeven aan boetepolitie en klaar. |
||
Overige systemen | beheer | on 20/2/12 |
De grap is meer wat er afgesproken is waarvoor het ingebouwd is en waar ze het uiteindelijk voor gebruiken. Straks krijg je een rekening gepresenteerd omdat jou auto meer brandstof verbruikt dan gemiddeld. of omdat uit de gegevens is gebleken dat je vaak hard remt. of dat je in het weekend zondagnacht laat thuis gekomen bent en dus niet fit bent op je werk. of..... je begrijpt dat blackbox gegevens over al voor gebruikt kunnen worden en uiteindelijk een eigen draai aan gegeven kan worden om een persoon aan te pakken of verbruikskosten door te schuiven. Dus zelfs als oorspronkelijk alleen voor planning is bedoeld kan het ontaarden in een manier om werknemers op afstand zodanig te meten dat er altijd een weg is om iemand te ontslaan op niet werk gerelateerde zaken. (Als je niet wilt dat je in privetijd gevolgd word rij je dus geen leasebak prive is de mening blijkbaar.) zullen ze ook toetsaanslagen en muisbewegingen meten van de mensen binnen? en reistijd registreren van en naar de kantine/wc? Zelfde als eigen risico bij (on)verwijtbare schade aan je leaseauto. dit bedrag word tegenwoordig altijd doorgezet naar de berijder binnen en buiten werktijd. Als er geen tegenpartij is waar dit vandaan gehaald kan worden dan laat je toch gewoon de bestuurder dokken? Je hebt tenslotte voor ontvangst van de auto getekend en daarmee de gebruiksovereenkomst. (stel dat er een tak tijdens een storm door je kantoorraam gaat, moet dan de persoon van wie zijn bureau het dichts bij het raam staat eigen risico betalen? dacht het niet. waarom dan wel een buitenmedewerker die een tak op zijn (beschadigde) autodak vind?.) Of een werknemer die met zijn burostoel een kast achter zich bekrast bij het opstaan?... spuitkosten, eigenrisico? of gebruiksschade en risico van het bedrijf? Een blackbox is een (potentieel) machtsmiddel en niet bedoeld om effectiever te plannen of zo.(zelden is er een planning effectiever geworden als men weet waar iedereen is per blackbox.)(De notoire "bermslapers" buitenbeschouwing gelaten dan.) De kosten van die systemen zijn zo laag geworden dat steeds meer bedrijven het gebruiken om de autokosten te monitoren en te sturen. Conclusie: autovandezaak is een blok aan je been en geen positive arbeidsvoorwaarde meer. |