Kunduz plannen

Log hier in om te reageren of een onderwerp aan te maken.

May 10th 2012, 11:11

8068 Patrick

Lid Vzr

Total Topics: 1
Total Posts: 10
http://www.telegraaf.nl/binnenland/12099373/__Leaserijder_hard_getroffen__.html


* ik rijd nl. mijn auto v.d. zaak (Skoda Octavia Combi) strikt zakelijk, houd netjes mijn kilometeradmie. bij zodat ik privé lekker m'n bussie kan blijven rijden.

Ondanks dat dit alles nog niet door is, ga ik me toch eens bezinnen:
- bus er uit en de auto v.d. zaak ook privé gaan rijden (NO WAY eigenlijk),
- Skoda inruilen voor de goedkoopst leasebare auto (dan kunnen we zowel de bus blijven rijden en gaan we er niet al te veel op achteruit), probleem is wel dat ik deze leasebak nog 80.000km /of 2 jaar moet rijden, dus of mijn baas (en leasemij.) een tussentijdse swop accepteerd is nog maar de vraag, en daarbij, ik rijd nu 1200 km per week, de goedkoopst leasbare auto moet nog wel zo rijden dat ik een beetje comfortabel over 's lands wegen kan rijden.
- Leasebak er helemaal uit, en zelf een auto aanschaffen, wederom het probleem of de baas (en leasemij.) dit zomaar accepteren, ook is nog maar de vraag of de baas een sluitende kilometervergoeding wil betalen.
- aan de baas vragen of hij de kosten helemaal wil gaan dragen (zal ook wel niet)
May 10th 2012, 12:02

8091 H.

Lid Vzr

Total Topics: 1
Total Posts: 6
Ik heb een prive auto. De plannen van dat op macht- en geld beluste afgestompte kunduz-clubje gaan werkelijk alle perken te buiten. De onbeschaamde geweten- en visieloze Ruttekliek maakt ons financieel kapot en de echte graaiers en dieven, waar ze zelf bij horen, worden uiteraard ontzien. En dat geldt niet alleen voor de autokosten, we worden op alle gebied uitgekleed door het Haagse tuig. Ze willen dan ook nog eens dat we meer geld gaan uitgeven om de economie te stimuleren die ze zelf kapot gemaakt hebben. Wie nog gaat stemmen is op dat zooitje ongeregeld is nog geschifter dan degene waarop hij stemt. Ik begin steeds meer begrip te krijgen voor revoluties waarbij de regentenkliek en ander schorem tegen de muur wordt gezet.
May 10th 2012, 13:00

8105 Mark

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 1
Dit is werkelijk ongelooflijk.
Ik begrijp dat als er een regeling komt met betalen na ratio dan kan ik mij daar in vinden. Ik heb prive een bijzonder dure auto. Daarnaast heb ik een nog duurdere auto die ik zakelijk gebruik. Ik hou netjes alles bij en rij ook absoluut geen km PRIVE..
In de nieuwe regeling zou het betekenen dat ik NETTO per maand: € 1340,- zou moeten betalen voor 7 km heen per dag en 7 km terug. absoluut niet te betalen dus...
May 10th 2012, 14:04

8110 Marcel

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 31
Er is nu eenmaal een tekort dus er zullen meer belastingcentjes moeten worden binnen gehaald. Het is alleen de vraag of deze manier wel terecht is. Ik onderschrijf het principe dat de gebruiker (lees diegene die ergens voordeel van heeft) daar ook voor moet betalen. Het is juist zo dat door de verklaring geen privégebruik auto van de zaak je afziet van dit voordeel dus hoe onterecht is het een forse belasting te vragen over iets waar iemand geen voordeel van ondervindt.

Nu is het "kneepje" waarschijnlijk dat het clubje woon-werk verkeer niet meer voor zakelijke kilometers in aanmerking laat komen. Dus wat nu al je de auto s'avonds mee naar huis neemt om vanuit huis de andere morgen direkt naar een klant te gaan? Wat als je dan aan het einde van de (lange) dag direkt naar huis rijd met de auto omdat dit wellicht zelfs korter is? Wat nu als je de andere dag dan met de auto naar het werk gaaat omdat je gedurende de dag bijvoorbeeld een klant van Schiphol op moet halen? Met andere woorden ben dus benieuwd hoe ze dit gaan definiëren? Zal dan de auto op de zaak s'nachts achter slot en grendel moeten blijven staan om daar de andere dag weer opgepikt te worden? Moet het bedrijf wel voldoende eigen parkeer terrein hebben.
May 10th 2012, 14:12

8068 Patrick

Lid Vzr

Total Topics: 1
Total Posts: 10
@Marcel, precies.
Ik rijd inderdaad ook vanuit huis, ik woon in Breda, mijn hoofdkantoor zit in Nieuwegein, maar de klanten waar ik werk zijn in Oosterhout (NB), Boxtel en Maastricht.
Worst case zou zijn dat ik eerst met mijn privé-auto naar Nieuwegein zou moeten afreizen om vervolgens met mijn lease-auto naar resp. Oosterhout, Boxtel e/o Maastricht te rijden en dan op het eind van de werkdag vice versa, dat slaat natuurlijk helegaar nergens op.
May 10th 2012, 14:13

8068 Patrick

Lid Vzr

Total Topics: 1
Total Posts: 10
@Mark, is het voor jou niet te overwegen om een andere lease-auto te nemen?
ik neem aan dat je baas daar dan ook bij gebaat is.

In jouw geval kun je natuurlijk je Lease-auto op de zaak laten staan en met je privé-auto naar je werk rijden (of fietsen???)?
May 10th 2012, 15:10

8110 Marcel

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 31
Een groot gedeelte van de kosten zullen wel weer door de werkgever opgelost moeten worden want:

1. Met de huidige regeling kan een werkgever zijn medewerker tevreden stellen met de auto van de zaak en door zijn persoonlijke keus kan die de bijkomende kosten (=bijtelling) voorkomen.
2. In de nieuwe situatie zijn deze bijkomende kosten niet meer te omzeilen maar de werknemer wil natuurlijk niet minder gaan verdienen (=begrijpelijk) dus spreekt zijn werkgever aan aan over compensatie.
3. De werkgever is momenteel extra blij met de werknemers welke de auto niet privé gebruiken want dat bespaart de onderneming nl. een flinke duit aan benzine, onderhoud afschrijving et cetera als gevolg van de gereden privékilometers.
4. Als er toch geen reden meer is voor deze groep om de auto niet privé te gebruiken dan zal dat een forse toename geven in het privé gebruik van de auto en daarmee de kosten van de onderneming als ook een extra belasting van het milieu.

Met andere woorden een ongewenste situatie voor werknemer, werkgever en het milieu.
May 10th 2012, 15:48

8131 C.

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 1
Zowel mijn vrouw als ik hebben een lease-auto. We gebruiken prive maar 1 auto en de andere alleen zakelijk, dat lijkt me niet zo gek en ook heel goed uit te leggen aan de Belastingdienst. Doen we dus ook. Dan moeten we nu opeens voor twee auto's betalen, terwijl er van 1 gewoon zeker is dat die niet prive gebruikt wordt. De overheid vergeet daarnaast dat het hebben van een lease-auto een onderdeel is van de arbeidsvoorwaarden en niet een luxe pretje. Je rijdt een auto omdat je ook representatief voor de zaak voor de dag wilt komen. Ik zou ook prima met de trein naar mijn werk kunnen, een auto uit de pool pakken om bezoeken af te leggen, en de lease-auto van mijn vrouw gebruiken voor priveritten.
May 10th 2012, 16:58

7356 Ronald

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 3
ik neem aan dat er een overgangsregeling komt tot het leasecontract is verlopen. zo staat het in ieder geval in het bezuinigingsplan. (ivm lopende contracten afbouw van 500km regling) als je daarna een nieuwe auto aanschaft moet je wel rekening houden met gestaffelde bijtelling. of hoe ze dat ook willen doen.
May 10th 2012, 17:04

8051 tim

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 1
Het zou netjes zijn als het alleen geldt voor neiuwe leasecontracten omdat je dan van te voren weet waar je aan toe bent. Als ze snel geld willen hebben dan laten ze iederen gewoon van 1-1 bijtelling betalen
May 10th 2012, 17:24

8091 H.

Lid Vzr

Total Topics: 1
Total Posts: 6
Nederland is gewoon failliet door jarenlang met (ons) geld te smijten of het niet op kon. Vele miljarden zijn verspild maar nu is het op en zoekt de gore regentenkliek naar geld. Daartoe is alles geoorloofd. Gerechtelijke uitspraken worden genegeerd (zie b.v. € 6,- adm.kosten bij reeds absud hoge boetes voor zelfs geringe overtredingen) enz.
De gewone man/vrouw is zoals altijd de klos en de schuldigen zoals de bonusgraaiers van banken, verzekeringen, pensioenfondsen e.d. en niet te vergeten de Haagse kliek zelf komen er mee weg en gaan dus gewoon door. En wij blijven het pikken tot we er bij neervallen. We reageren een beetje af op fora zoals deze en dat is het dan.
En dat weet het Haagse tuig ook. Op 12.09 rennen we weer braaf naar de stembus om te kiezen door wie we de komende periode belazerd willen worden. Maar wie nu nog gaat stemmen is nog dwazer dan degene op wie hij stemt.
Wanneer komen we eindelijk eens in opstand ??????
May 10th 2012, 17:24

7356 Ronald

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 3
Overige opbrengst onbelaste reiskostenvergoeding:
De onbelaste reiskostenvergoeding (19 cent per kilometer of de werkelijke kosten bij openbaar vervoer) wordt volledig afgeschaft. Hierbij vervalt voor de leaseauto de huidige vrijstelling van de bijtelling voor auto’s die voor minder dan 500 km privé worden gebruikt (deze vrijstelling wordt vanwege lopende contracten in 4 jaar afgebouwd). De bestelauto wordt scherper gedefinieerd, om overloopeffecten te beperken. Tegelijkertijd wordt het daadwerkelijke beslag van de zakelijke kilometers in de werkkostenregeling (auto en OV) ondergebracht (een bedrag van € 600 miljoen). Hieruit kunnen werkgevers de zakelijke kilometers blijven vergoeden.
May 10th 2012, 18:21

8110 Marcel

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 31
Dit alles roept bij mij toch een aantal vragen/opmerkingen op:

Hoe moet een overgangsregeling, als die er al komt, er dan uit zien als de auto van de zaak is aangeschaft en er dus geen vaststaande leasetermijn is?

Hoe belachelijk is het eigenlijk niet dat er een 0% bijtellingsauto bestaat zoals bijvoorbeeld de Volvo V60plug-in waarmee je dus onbeperkt en gratis privé kilometers kan rijden terwijl iemand die bewust niet meer dan de 500 km rijd afhankelijk van de auto natuurlijk tot wel 25% moet betalen?

Komt er wellicht een gestaffelde bijtelling voor in de plaats?
May 10th 2012, 23:04

1299 Han

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 1
Dit lijkt op diefstal.
Ik rijdt mijn auto 100% zakelijk en werk van kantoor aan huis.
Heb dus geen woon werk verkeer. Hoe kunnen ze dit aan mij doorbelasten? De auto is gewoon een stuk "gereedschap" om mijn werk mee uit te voeren. 0% privé voordeel eerder nadeel omdat hij op mijn oprit staat.
Moet ik straks ook belasting gaan betalen over het gebruik van het kopieer apparaat op het werk of energie belasting voor de stroom die ik gebruik.

dat privé kilometers belast worden vind ik geen probleem maar dit is echt belachelijk.


May 10th 2012, 23:43

8190 Joost

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 1
Kan vadz aangeven welke vragen en antwoorden al richting den haag zijn gestuurd? In hoeverre liggen deze afspraken al vast voor 12 september?

Bezuinigen is prima maar om mij 10k euro bruto loon af te nemen is pure diefstal!

Heeft u een vraag, opmerking of klacht?

Neem contact met ons op, zodat één van onze experts u kan helpen.

Vraag stellen

Word lid en profiteer van de vele voordelen

  • vragen stellen, meepraten op het forum of uw klacht in behandeling geven
  • juridische ondersteuning bij problemen
  • 4 of 12 maal per jaar een aantrekkelijk autoblad in de brievenbus
  • maandelijks ledenbulletin met nieuws over onder andere bijtelling en privacy
  • exclusieve previews nieuw te introduceren (zakelijke) auto's
Word lid Lees meer over de voordelen