8110 Marcel
Joined: | Thu, May 10th 2012, 13:11 | Total Topics: | 0 | Roles: | Lid Vzr |
Last Login: | Fri, Apr 3rd 2015, 07:52 | Total Posts: | 31 | Moderates: | N/A |
Latest Posts
Topic | Author | Posted On |
---|---|---|
Met prive auto zakelijk rijden zodat zakelijke auto prive gebruikt kan worden? | 7608 Martin | on 13/3/14 |
Dat mag helaas niet aangezien het ophalen van iets geen zakelijke rit is. | ||
Autobrief 2014 | 1012 Team | on 6/3/14 |
Beste Dejan, Woon-werk verkeer als privé kilometers is niet mijn voorstel en vindt ik dan ook niet redelijk als hierover een bijtelling betaalt moet gaan worden. Ik sluit mij 100% aan bij de uitgangspunten van de Vavdz op dit gebied zover. @Hans, Afhankelijk van je hebt een goed punt er dient inderdaad voor hetzelfde gebruik verschillend betaald te worden en dat is niet eerlijk. Begin jij die rechtszaak? |
||
Eerlijke bijtelling | 2486 Paul | on 6/3/14 |
Ben op zich heel positief over Uw benadering want je geeft de mensen meer keuze vrijheid in zowel het aantal gereden privé kilometers als ook het soort auto (lees min of meer milieuvriendelijk) men aanschaft. Alleen betreffende voorbeeld 3 in Uw blog het volgende als je slechts 3.500 kilometers per jaar rijd en toch al 14% bijltelling moet betalen over een "leuke" auto van bijvoorbeeld € 60.000 betekend dit bij een inkomstenbelastingschaal van 52% een belasting van € 4.368 of te wel € 1,25 per kilometer. Dan moet je wel een erg grote liefhebber zijn om een rondje privé te gaan touren! Bovendien staat dit toch wel in schril contrast met de wettelijke kilometervergoeding van € 0,19. Hierbij wil ik nog aantekenen dat het soort auto niet altijd een keuze is d.w.z.: Het lijkt mij bijvoorbeeld niet zo'n goede indruk maken als ik mijn "status-gerichte" klanten uit onder meer Rusland en China van Schiphol haal met een 14% bijtellings autootje. Als Nederlander begrijp ik die keuze maar die klant krijgt hierdoor wel een indruk dat het allemaal niet zo best loopt bij ons. Bovendien bezoek ik zakelijk 3 keer per jaar mijn klanten in Duitsland en Oostenrijk om dit met een heel licht ecobenzinemotertje te doen is ook geen echte keuze. Dus op dit moment rijdt ik bewust geen (< 500 km) privé kilometers en zal dat afhankelijk van de kosten het zij in beperkte mate al dan niet gaan doen. |
||
Autobrief 2014 | 1012 Team | on 6/3/14 |
Er zijn eigenlijk 2 dingen die in mij opkomen en dat zijn: 1. Ben 100% voorstander van een gestaffelde bijtelling of in iedergeval een eerlijke bijtelling waarbij je afhankelijk van het aantal privé kilometers/auto een redelijke bijtelling moet betalen. 2. Laat de overheid ophouden met het fiscaal (wegenbelasting, bijtelling) bevoordelen van auto's welke in de praktijk helemaal niet zuiniger/milieuvriendelijker zijn. |
||
Van 500 km regeling naar prive bijtelling | 7292 Sander | on 5/1/13 |
Wat ik tot nu toe weet is dat je op ieder willekeurig moment een beschikking aan kan vragen en nadat deze word verleent kan je ook direct beginnen. Vandaar kalender jaar basis en per onmiddellijke ingang..... Alleen het halverwege een kalender jaar ophouden is niet zonder consequenties mogelijk. Dat dit dus ook niet gaat als je van auto wisselt is natuurlijk wel vreemd/jammer! |