8505 Martijn
Joined: | Fri, May 18th 2012, 15:10 | Total Topics: | 0 | Roles: | Lid Vzr |
Last Login: | Fri, Jul 13th 2012, 11:35 | Total Posts: | 1 | Moderates: | N/A |
Latest Posts
Topic | Author | Posted On |
---|---|---|
Kunduz plannen | 8068 Patrick | on 18/5/12 |
Zakelijk rij ik 40.00km in een Audi A4 Avant 3.0tdi met verklaring geen privégebruik. Privé rijden wij 20.000km in een Volvo V70 2.4 benzine uit 2002. Met bijtelling is dit niet meer te betalen en zullen we naar een andere oplossing moeten zoeken. Waarschijnlijk een VW Passat Variant 1.6tdi (60.000km) en een VW Polo (5000km). Qua maandlasten zal dit iets duurder uitpakken maar is de meest voordelige optie. Nu heb ik uitgerekend wat dit de staat aan extra belasting oplevert. Huidige situatie Audi A4; 40.000km; 17km/lt : BPM afschrijven in 4 jaar= €2250; dieselacc.= €1900; wegenbelasting= €1750 en Volvo V70; 20.000km; 10km/lt. :wegenbelasting=€884; benzineacc.= €2200 Totaal huidige situatie: €8984 Toekomstige situatie VW Passat 55.000km ; 22km/lt : BPM afschrijven in 4 jaar= €1400; dieselacc.= €1900; wegenbelasting= €1464 en bijtelling €3500,- en VW Polo 5000km; 20km/lt. :wegenbelasting=€412; benzineacc.= €300 Totaal toekomstige situatie: €8976 Resultaat: - De staat heeft geen extra inkomsten - Ik rijd niet in de auto waarin ik graag wil rijden - Mijn vrouw met kinderen en hond hebben een kleinere en onveiligere auto - Mijn werkgever moet mijn 15.000 privé kilometers gaan betalen - Wij hebben meer kosten voor vervoer. - De dealer verliest omzet doordat wij kleinere auto’s gaan rijden - Het tankstation verkoopt minder liters brandstof Conclusie: Iedereen gaat er op achteruit! |