Stof tot nadenken
Log hier in om te reageren of een onderwerp aan te maken.
Displaying 1-3 of 3
May 11th 2012, 16:49 | |
8284 GerardLid Vzr Total Topics: 1Total Posts: 1 |
Dames en heren, Ik rijd een leaseauto die wordt gebruikt als werkpaard. Er is geen sprake van vast woon-werk verkeer. Mijn werk bestaat uit het bezoeken van bedrijven door het hele land. Er is niet zo nauw gekeken naar de aanschafprijs want de auto wordt privé niet gebruikt. Naast de leaseauto hebben we een privé-auto en een jong-timer, daar wordt ook wegenbelasting etc. voor betaald. Het kan niet zo zijn dat de overheid iedereen over één kam gaat scheren. De meeste van ons kunnen goed rekenen en het mag duidelijk zijn; als je dit van tevoren weet dan kun je daar rekening mee houden. Wij moeten ervoor strijden dat iedereen tot het einde van zijn of haar leasecontract de huidige regeling kan aanhouden. Je kunt de mensen niet ploteseling confronteren met deze enorme kostenstijging door ze maar tegen de muur te zetten. Het lijkt meer op crimineel gedrag. Groet, Gerard. |
May 11th 2012, 20:03 | |
7272 MarcelLid Vzr Total Topics: 1Total Posts: 2 |
Gerard, Helemaal mee eens. Ik werk ook vanuit huis. Ik gebruik mijn lease auto alleen voor zakelijke kilometers. Het is voor mij een stuk gereedschap op mijn werk te kunnen doen. Ik begrijp de grondslag voor de belasting niet omdat ik geen prive voordeel (loon in natura) van mijn lease auto heb. Straks moeten we ook nog belasting betalen over onze laptop en mobiele telefoon. Marcel |
May 11th 2012, 23:19 | |
8308 DickLid Vzr Total Topics: 0Total Posts: 4 |
Ik vind het waanzin. Ik heb 4 zakelijke auto's in mijn bedrijf. Wij kopen ze zelf en met de kop eraf. Ze worden alleen zakelijk gebruikt met gps registratie. Dit heeft twee redenen, ten eerste is het voor het bedrijf slimmer om de auto niet privé te gebruiken want dat is duur. Ten tweede, ik vind het belangrijk dat mensen in goede auto's rijden. Rugpijn etc. Dus omdat nieuwe auto's te duur zijn, de bpm voor de staat terugloopt, willen ze mijn inziens een compensatie. Door deze regeling wordt de BPM weer gerepareerd doordat er nieuwe auto's worden gekocht, en de bijtelling betaald in 4 jaar bij 25procent 100 procent (belast welliswaar) van de catalogus waarde terug. Overigens dit geldt dan voor iedere auto. Wanneer ik naar de gebruiker kijkt verliest die ongeveer 15 procent netto koopkracht indien de werkgever niks kan doen of wil doen. De mensen gaan de straat op voor minder dus ik ben het helemaal eens met deze website en forum. |
Displaying 1-3 of 3