4394 H.A.M.
Joined: | Mon, Jun 27th 2011, 10:55 | Total Topics: | 0 | Roles: | Lid Vzr |
Last Login: | Tue, Aug 23rd 2011, 17:16 | Total Posts: | 2 | Moderates: | N/A |
Latest Posts
Topic | Author | Posted On |
---|---|---|
Plannen bijtelling 2012 | beheer | on 23/8/11 |
Beste Floris, volgens mij heb ik iets niet mee gekregen !! zie uw onderstaande tekst. Waar wel even op gelet moet worden is dat het voor de 20 en 14% klassen een korting betreft op het bestaande tarief van respectievelijk 5 en 11% Een korting op een bestaand tarief van 5 en 11 % wilt u mij dat even uitleggen ? Beste Jan, Paniek zaaien is nergens voor nodig maar het wordt wel de hoogste tijd dat men die autoregelingen eens wat duidelijker maakt zonder dat men er een graai cultuur ervan maakt. |
||
Plannen bijtelling 2012 | beheer | on 27/6/11 |
Bijtelling ! slapen we nu met z'n allen of zijn we met z'n allen een kuddedier geworden. De nieuwe bijtellingen hebben het resultaat dat de meest 14% / 20% allemaal een plaatsje opschuiven dus 14% wordt 20 % en de groep van 20 % gaat naar de 25 % bijtelling !!! Dus KASSA voor de fiscus, oké gedurende het leasecontract mits opnaam voor de nieuwe aanvang datum veranderd er niets denkt men !! nou ik moet nog zien want men gaat vanuit overheidswegen vaststellen hoelang een leasecontract mag duren !! stel je least nu voor 5 jaar en de overheid vindt dat een contract gebruikelijk 4 jaar is ... ga je in het laatste contractjaar een stapje naar boven dus van 14 % naar 20 % en van 20 % naar 25 %. Hoe je het ook bekijkt dit wordt een oneerlijke ordinare lasten verhoging !!! De overheid heeft altijd GIGA veel inkomsten van de lease-auto's gehad want gedurende de lease periode betaal je elk jaar het percentage over de NIEUWWAARDE kassa!! Eenmanszaken zoals ik die voor de zaak een personenauto rijden zijn de lasten veel beter zichtbaar voorbeeld : leaseauto consumentenprijs € 35.000,- en 25 % bijtelling genomen want dat wordt de grootste groep is bij een belastbaar inkomen van € 33.437 - € 55694 bijtelling per jr. € 8750 / is netto per jr. € 3675,- per mnd. € 306 Stel je zit met je belastbaar inkomen rond de € 47000,- dan ga je nog meer betalen want de bijtelling van bruto € 8750 komt bij je bruto inkomen bij dus je zit dan middels de bruto bijtelling op een belastbaar inkomen van € 55750,- !!! en dan ziet het er alsvolgt zo uit, bijtelling per jr. € 8750 / is dan netto per jr. € 4550,- per mnd. € 379,- neem je die auto van € 35.000 excl. btw en bpm dan kost die auto € 20.000 !! Netto betalen we per jr. € 4550,- x 5 jaar is € 22750,- aan de fiscus/overheid Dus ja mensen we betalen met z'n allen gewoon een auto terug !!! Hoe oneerlijk kan je het maken. auto privé zetten heeft ook geen zin omdat ik voor € 0.19 cent per km niet kan rijden. Dus een leuke tweedehandse auto wordt straks extra gestimuleerd. Eerlijker zou zijn om af te rekenen per gereden privé km's per jaar, dus geen vrijstelling meer van 500 km. maar gewoon via een zogenaamde blackbox waarin je aan kunt geven of het een zakelijk of een privé rit is en doe dan een bijtelling per km bijvoorbeeld tot 5000 km privé bijtelling van € 0.14 cent per km van 5000 tot 10.000 €0.20 cent per km en 10.000 of meer € 0.25 cent per km. gaan de meeste geen tweede auto nemen scheelt weer voor het milleu !! zou je denken. Wel moet je duidelijk kunnen aangeven of een rit privé is of zakelijk.. ik bijvoorbeeld moet wel eens (op uitnodiging ) i.v.m. opening of opendag op zaterdag naar een klant, kan ik dat dan niet duidelijk aangeven dan zijn dat privé km's !! Maar zo zal de overheid nooit gaan handelen want het gaat ze dan GIGA veel inkomsten schelen wat ze in al die jaren oneigenlijk geint hebben !! Beste Frank je hebt gelijk wat betreft de uitstoot van al het rollend materieel, let op het gaat de overheid niet om het milleu dat is lariekoek het is gewoon op een ordinare manier de kas vullen, want zou het echt om het milieu gaan dan zien we andere cijfers en dan valt geen enkele auto meer in de 14% en 20 % bijtelling maar allemaal in de 25 % bijtelling en zoals ik al eerder aangaf met het nieuwe stelsel komen steeds meer auto's in de 25 % bijtelling want uit onderzoek is gebleken dat personen-auto's gemiddeld 30 tot 40% meer verbruiken dan de fabrieks-opgave. De door TNO in de praktijk geteste EURO 4 en 5 motoren bleken geen van beide of maar amper EURO 2 te halen. lachertje dus. Dus gewoon afrekenen per gereden privé km dat is het meest eerlijke ! wie veel rijdt betaald gewoon meer en wie maar weinig rijdt betaald dus minder eerlijk toch !! |