257 Stan
Joined: | Tue, Feb 8th 2011, 09:31 | Total Topics: | 0 | Roles: | Lid Vzr |
Last Login: | Fri, Feb 11th 2011, 16:47 | Total Posts: | 1 | Moderates: | N/A |
Latest Posts
Topic | Author | Posted On |
---|---|---|
Meningen en Ideeën | 1012 Team | on 8/2/11 |
Ik ben het eens met het voorstel om op basis van dagwaarde de berekening te maken, en van mij mag het percentage omlaag. Ik ben geen voorstander van op basis van prive kilometers te registreren. Het is wel het eerlijkste systeem, maar ik vind een sluitende km registratie bijhouden echt te veel van het goede; tenzij de overheid verplicht om bij leaseauto's een kastje verplicht te stellen die deze registratie bijhoud. Daarnaast ben ik voorstander van een eerlijker systeem v.w.b. zuinigheid en de uitstoot. Want 14% bijtelling als je een Prius rijdt is echt te belachelijk voor woorden. Mensen met een auto van de zaak rijden over het algemeen veel kilometers, en die electromotor spingt echt niet aan op de snelweg bij 120km per uur. Dus zo zuinig zijn die Priussen, e.d. in werkelijkheid niet. Daarnaast blijkt uit alle onafhankelijke onderzoeken dat de opgegeven waardes vanuit de fabrikant juist bij dit soort auto's bij lange na niet gehaald worden. Ook vind ik het krom dat een Diesel (die toch al duurder is in aanschaf en daarmee ook in bijtelling) aan zwaardere normen moet voldoen dan een bezine auto; terwijl een Diesel vele malen zuiniger is dan een benzine auto. Daarnaast wordt Diesel rijden mij opgelegd door de werkgever, en kan ik daar dus ook al zelf geen keuze in maken. Tevens kijken naar hoeveel belasting we met de bijtelling nu betalen, want deze bijteling heeft ook gevolgen voor alle andere belasting zaken zoals kinderopvang, sociale verzekeringen e.d. Dus het moet stoppen dat wij als leaserijders als de grote melkkoe worden gebruikt.....!!!!!! |