Oproep berijders met een elektrische of hybride auto!
Log hier in om te reageren of een onderwerp aan te maken.
Displaying 1-9 of 9
Feb 28th 2014, 11:19 | |
1012 TeamLid Vzr Total Topics: 4Total Posts: 62 |
Waar loopt u in de praktijk tegenaan bij het gebruik van een elektrische auto? We horen graag uw ervaringen en suggesties. |
Mar 6th 2014, 13:00 | |
496 MJWLid Vzr Total Topics: 0Total Posts: 1 |
er zijn nog steeds veel te weinig plaatsen waar je de auto kan opladen beschikbaar. |
Mar 6th 2014, 13:00 | |
2486 PaulLid Vzr Total Topics: 1Total Posts: 2 |
Ik heb een Volvo V60 PHEV en doe mijn best om zo veel mogelijk elektrisch te rijden en laden. Mij valt op dat gemeenten actiever zijn met oplaadpunten dan bedrijven. M.a.w. het is makkelijker om een laadpunt te vinden in je vrije tijd dan tijdens je werk, bijvoorbeeld bij bezoek aan relaties. Bedrijven zouden kunnen overwegen om meer samen te werken op dit punt, bijv. coördinatie via park management. |
Mar 6th 2014, 13:35 | |
12441 NLid Vzr Total Topics: 0Total Posts: 1 |
Te weinig oplaadplaatsen en als ze er zijn, wordt die vaak in belslag genomen door een al opgeladen collega elektrische auto. Je zou meer aansluitpunten op één paal moeten hebben waarbij de volgende aan de stroom gaat, zodra de voorgaande auto geladen is. |
Mar 6th 2014, 13:53 | |
1315 robertLid Vzr Total Topics: 0Total Posts: 1 |
Veel te weinig laadpunten in mijn stad. (Leiden) En een gemeente die "nog geen standpunt heeft ingenomen" over uitbreiding van laadpunten. |
Mar 6th 2014, 19:30 | |
17782 HugoLid Vzr Total Topics: 0Total Posts: 1 |
Sinds 2 jaar rijd ik nu in een Nissan LEAF, ja 100% elektrisch. Ik ben woonachtig in noord Nederland en kan bij mij thuis de auto altijd opladen omdat ik niet meer dan 100 km op een dag rijd. Soms rijd ik verder en dan laad ik de auto bij een laadpaal op, is deze bezet dan stuur ik een sms naar de laadpaalhelpdesk en krijg een sms als de paal weer vrij is. Of ik reserveer hem van huis uit. Prima geregeld zou ik zeggen. |
Mar 6th 2014, 22:49 | |
1434 HendrikLid Vzr Total Topics: 0Total Posts: 1 |
Sinds begin dit jaar rij ik de Volvo V60 Hybride. Waanzinnige auto, maar de praktijk is dat ik 's ochtends met een volle accu weg rij (kan hem op eigen parkeerterrein opladen met extra groep, anders zaten wij elke avond zonder licht), en hierna op diesel de rest van de dag rij. Mijn woon werk verkeer is 86 km enkele reis, en een keer per week 136 km enkele reis. Dus halverwege de heen reis is de accu leeg (of eerder met veel file). Op mijn werk is nog geen oplaad mogelijkheid (zijn er wel al mee bezig, maar schiet nog niet erg op). Dus 's ochtends met 4,1l/100 km en 's middags met 6,1l/100 km naar huis. En ook privé ritten (alle familie woont ruim 100 km afstand enkele reis) wordt gestart op elektra en hierna voornamelijk op de diesel gereden. Je kunt het je gastheren niet aandoen (vind ik) om de auto bij hun op te laden, buiten de kosten, die je kunt vergoeden, is het bezoek te kort, en/of hun elektrische installatie niet in staat om de auto in een korte periode op te laden (ik red nu thuis met een extra groep en 40 ampère aansluiting in meterkast, om de auto in ruim 4 uur vol te krijgen voor max 40 km). Wat mij betreft geen probleem, het verschil tussen diesel (1.42 / 15 = 0,094 euro km of elektra 2,50 / 40 km = 0,0625 euro km) is niet zo groot. Ik ga wel de auto zodra op mijn werk een oplaad plek komt hier opladen, maar dan blijf ik ook daar de hele dag staan, ga niet 'pauze' nemen om de auto te verzetten om de auto te verplaatsen. En ik neem ook echt niet een oplaad snoer mee. Daarvoor is het financiële voordeel veel te klein (maximaal 1,20 per dag, dus minder dan een minuut werken incl de BTW). Dit is ook de reden dat ik niet bij openbare oplaad punten oplaad, de kosten van een abonnement voor openbare oplaad plaatsen, of de kosten voor een extra oplaad snoeren etc wegen niet op tegen de voordelen van brandstof. Dus eigenlijk rij ik alleen de auto maar om de 0% bijtelling en de aankoop subsidies ;-) Een hele tevreden Volvo rijder |
Mar 9th 2014, 10:06 | |
3164 MarcelLid Vzr Total Topics: 1Total Posts: 2 |
Al meer dan 1,5 jaar mijn Volt te bezitten, heb ik wel een goed beeld gekregen hoe het gesteld is meet de oplaatpalen in Nederland. Allereerst heb ik meer dan 1,5 jaar geprobeerd een oplaadpaal te krijgen op een particulare locatie, dit is verloren door de gemeente Dordrecht, doordat er een buurt bewoner het maar gevaarlijk vond en ja zelf dacht dat het Electra netwerk in de straat in elkaar zou vallen zulke hoge afnames :-( !!@@ Goed lang verhaal kort ik heb hem nu wel, alleen 300 meter verder, maar hij is er !! Zucht. Verder zijn er in nu steeds mee Hotels oplaad punten en sommige bedrijven bezitten ze steeds meer. Op mijn eigen werk waren we er erg snel mee, nu twee punten en het worden er 5 over een paar maanden, dus dat is wel geregeld. Vreemder is de actieradius van de accu, met mooi weer is dit uiterlijk 49 km !! Verder is het een prima auto en ja.... 0% bijtelling maakt veel goed. |
Apr 21st 2014, 09:13 | |
16319 JohnLid Vzr Total Topics: 0Total Posts: 1 |
ik rijd vanaf jan 2013 de prius Plug in. Mijn werkgever weigert om oplaadpalen in de kelder /parkeertereinen te laten plaatsen . Nu wel een gewone stekker ondekt in de parkeer kelder dus delen met 2 collega's. Mijn standplaats ligt op 12 km van huis dus kan ik als ik niet ver in het land zit geheel electrisch van en naar het werlk electrisch rijden. Ook een beetje sport. Helaas zich ik veel in het land of op de andere locaties en dat is opladen moeizaam. Gelukkig wel bij veel vergaderlocaties nu oplaadpalen , alleen parkeert men daar ook vaak een niet electrische auto ( erg asociaal). Thuis en paal op 100 mtr maar die is of kapot of bezet,. Nu met buurman maar lobbyen voor een laadpaal in de straat. Pruis is een erg aangename reistuto en 0 % bijtelling maakt heel veel goed |
Displaying 1-9 of 9