Kunduz akkoord vs. Excessief privégebruik
Log hier in om te reageren of een onderwerp aan te maken.
Displaying 1-2 of 2
Jul 20th 2012, 09:19 | |
10602 PeterLid Vzr Total Topics: 1Total Posts: 2 |
Ik rijd een Ford Focus van de zaak. Jaarlijks rijd ik ca. 55.000 km woon-werk, ca. 2.500 km dienstreizen en ca. 12.500 km privé. Wanneer de woon-werk kilometers als privé kilometers zullen worden aangemerkt zal dat mijns inziens voor veel zakelijke rijders leiden tot "excessief privé gebruik" (in mijn geval wordt de verhouding dan 67.500 km privé en 2.500 km zakelijk) en bestaat de mogelijkheid dat de grondslag van de bijtelling niet de gebruikelijke percentages zijn maar dat het "excessief" gebruik in de grondslag verwerkt zal worden. Immers volgens artkel 3.20 (lid 1) van de Wet Inkomstenbelasting betaalt de belastingplichtige tenminste de bekende percentages. Heeft iemand hier een (andere) zienswijze op? |
Jul 22nd 2012, 23:03 | |
6 MartinLid Vzr Total Topics: 0Total Posts: 48 |
@ Peter, feitelijk heb je gelijk. In praktijk denk ik echter niet dat het geval gaat zijn. Dit zou dan voor iedereen gelden die (flink wat) woon-werk verkeer heeft. De bedoeling van het voorbehoud in de wetgeving is het echt excessief privegebruik kunnen aanpakken. In praktijk ken ik nu geen naheffingen op deze grond. |
Displaying 1-2 of 2