Bijtelling per 2016
Log hier in om te reageren of een onderwerp aan te maken.
Displaying 1-2 of 2
Jan 26th 2015, 21:32 | |
20653 JanLid Vzr Total Topics: 1Total Posts: 1 |
De nieuwe bijtellingen per 1 januari 2016 zijn bekend, wat zijn ze toch allemaal aan het doen? Het wordt eens tijd dat de oogkleppen afgaan en dat de echte vervuiler gaat betalen. Het is te belachelijk voor woorden dat een plug-in hybride (i.c.m. benzine) straks naar alle waarschijnlijkheid onder de 15% bijtelling vallen. Die stoten zoals er doorgaans mee gereden wordt, meestal op de snelweg, aanzienlijk meer uit dan de gemiddelde normale diesel. Dit betekend dat de zakelijke rijder die een auto echt nodig heeft voor zijn werk en doorgaans meer rijdt dan interessant is om een dergelijke plug-in te rijden zwaar benadeeld gaat worden. Blijft die auto toch weer de ideale melkkoe voor onze fijne regering, zodat ze het geld zelf weer kunnen verkwanselen. Waarom geen bijtellingsregeling zoals onze directe buurlanden?? Collega's uit België lachen zich rot. Die hebben gewoon een acceptabele basis bijtelling en deze wordt hoger naar gelang de auto vervuilender is. Anderzijds wordt het ook eens tijd dat de bepaling van de CO2 uitstoot van een auto nu eens op een reële en correcte wijze wordt gedaan. De testmethodiek is zo manipulatief als het maar zijn kan. Geen enkele auto voldoet qua CO2 uitstoot en verbruik ooit aan zijn uit de test naar voren gekomen statistieken. Hoe hard je je best ook doet, de opgegeven cijfers worden nooit behaald. Als we dan toch moeten betalen naar gelang de vervuilingsgraad, laten we dit dan ook doen aan de hand van echte cijfers en niet op basis van gemanipuleerde cijfers. |
Feb 9th 2015, 09:27 | |
2320 JanLid Vzr Total Topics: 0Total Posts: 40 |
Aan een verbeterde testmethode wordt hard gewerkt. Maar die neemt niet alle verschillen tussen test en praktijk weg. Zie ook https://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/TGK%20%28Beoordeling%20en%20Toezicht%29/Naslag/TNO%20rapport%20310513.pdf |
Displaying 1-2 of 2