14% OF 20% EN DAN CHIPTUNING
Log hier in om te reageren of een onderwerp aan te maken.
Displaying 1-3 of 3
Jul 10th 2011, 10:38 | |
2193 SimonLid Vzr Total Topics: 2Total Posts: 4 |
Wat ik mij afvroeg is het volgende: Ik heb een auto van de zaak en deze valt in een voordelige tarief waardoor ik minder bijtelling betaal. Helaas bevalt mijn auto zijn vermogen/verbruik tegen waardoor ik hem wil chiptunen. Is dit nu illegaal, zoja hoe staat dat dan inverhouding als je een eco chip neemt? waardoor je verbruik en uitstoot minder worden wordt je bijtelling dan ook minder? Wat is de boete hierop en hoe controleren ze dit dan? Met vriendelijke groet, |
Jul 12th 2011, 14:31 | |
1012 TeamLid Vzr Total Topics: 4Total Posts: 62 |
@Simon, De hoogte van de bijtelling wordt bepaald aan de hand van de CO2 meting die het type auto af-fabriek heeft. Bij aanpassingen achteraf wordt er niets met terugwerkende kracht gecorrigeerd. Chiptunen wordt wel vaak afgeraden door de fabrikant, of verboden door de leasemaatschappij. Echter, soms doet een dealer het zelf ook bij bepaalde auto's. Ciptunen hoeft dus zeker niet slecht te zijn. In praktijk wordt dit door de fiscus of overheid voor zover wij weten niet gecontroleerd. Groet Team VAVDZ |
Jul 8th 2012, 09:06 | |
10070 MichielLid Vzr Total Topics: 0Total Posts: 1 |
Ik vond dit: http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=71 Chiptuning Een nieuwe regel in de wet is de verplichting om bij chiptuning binnen 3 jaar na kentekenregistratie de auto opnieuw te laten beoordelen op de CO2 uitstoot. Komt de auto daarbij boven de grenzen van bijvoorbeeld de 14% bijtellingcategorie dan volgt een hogere bijtelling. Is het achterhaald? Michiel S |
Displaying 1-3 of 3